Frågor & svar

Här finner du svar på de allra vanligaste frågorna vi får. Skulle du inte hitta svar på dina frågor nedan är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice.

Aktuella frågor.

Har ni några avdrag eller andra avgifter?

Idén kring diamantbrev växte fram då vi själva råkade ut för vad vi anser vara vilseledande lockpriser när vi använde oss av en av de största guldhandlarna på nätet. Vi startade därför diamantbrev med visionen att bli Sveriges enklaste och ärligaste guldköpare. Vi har inga lockpriser som enbart gäller vid större mängder, de priset du ser på hemsidan är vad du får per gram insatt på ditt konto. Inga avgifter eller andra kostnader tillkommer. Det är ingen skillnad på grampriset bara för att du har en mindre mängd guld.

Hur påverkas guldpriset av coronaviruset?

I oroliga tider stiger oftast guldpriset, även så i detta fall. Guldet är idag på rekordhöjder och många väljer att sälja sitt guld. Vi jobbar otroligt hårt under dessa tider och gör allt vi kan för att besvara dina frågor så snabbt som möjligt. Ta hand om er och var noggranna med att tvätta era händerna.

Hur beställer jag ett diamantbrev?
Du kan beställa hem ditt diamantbrev på flera olika sätt:
  • Via internet – Använd beställningsformuläret här på hemsidan.
  • ​Via vår kundtjänst
Jag har smycken värda mer än 10 000 kronor, hur gör jag?

Om du tror att ditt guld eller dina diamanter är värda mer än 10 000 kronor ber vi dig kontakta oss så skickar vi dig ett brev som är försäkrat till ett högre belopp.

Jag har 100 gram eller mer, blir det någon skillnad?

Har du över 100 gram kan du kontakta oss för mer information kring priset vi kan erbjuda dig.

Kostar det något att beställa ett diamantbrev?
Det är gratis att beställa ett diamantbrev, beställer du innan klockan 16 skickar vi brevet samma dag.
Har ni någon butik man kan besöka?

Nej tyvärr. Detta pågrund av att hålla rånrisken så låg som möjligt.

Varför har ni inget telefonnummer?

Vi vill kunna erbjuda dig som kund så höga priser som möjligt och måste därför hålla ner personalkostnaderna. En telefonsupport skulle innebära att vi måste anställa mer personal vilket leder till att vi måste ha lägre guldpriser. Vår fantastiska mailsupport svarar oftast inom en timme och gör allt för att besvara dina frågor. Vi har även öppet chatten på hemsidan vardagar mellan 10.00-15.00

Hittar du inte svar på din fråga?

Finner du inte svaret på din fråga ovan är du varmt välkommen att skicka iväg ett meddelande till oss så besvarar vi din fråga så snabbt som möjligt.